Återförsäljarportal
Smarta hjälmar

Smarta hjälmar med användbara och livräddande funktioner
Cykelställ för släpvagnsdraget

Kundservice

Här hittar du svar på vanliga frågor om byte/retur och ångerrätt, kontaktuppgifter till vår kundtjänst och instruktionsfilmer om hjälmarnas funktioner.

Vägledning för byte, retur och ångerrätt

De flesta förfrågningar till kundtjänst handlar om hur du ska gå tillväga vid byte eller retur av en hjälm du har köpt. Nedan hittar du beskrivna olika rutiner som vi ber dig följa i sådana fall.

Jag vill byta till en annan storlek eller färg

Skicka ett mail till [email protected] med ditt ordernummer och ett meddelande om att du vill ändra storlek eller färg.

Vi svarar inom 1 vecka, och bifogar en retursedel så att du kan returnera din beställning.
Skriv ut retursedeln och leverera paketet i originalförpackningen på något av PostNords utlämningsställen.

Köp önskad modell i rätt storlek/färg i vår webbutik.
Om du använt en rabattkod vid ditt ursprungliga köp måste du ha fått en ny rabattkod tillsammans med retursedeln.

När vi får en retur kommer vi att återbetala din ursprungliga beställning.

Jag vill byta till en annan modell

Skicka ett mail till [email protected] med ditt ordernummer och ett meddelande om att du vill byta till en annan modell.

Vi svarar inom 1 vecka, och bifogar en retursedel så att du kan returnera din beställning.
Skriv ut retursedeln och leverera paketet i originalförpackningen på något av PostNords utlämningsställen.

Köp önskad modell i rätt storlek/färg i vår webbutik.
Om du använt en generell rabattkod för ditt ursprungliga köp måste du ha fått en ny rabattkod tillsammans med retursedeln.
Vissa rabattkoder gäller endast utvalda modeller, så det är inte säkert att rabattkoden kommer att gälla den modell du vill byta till.

När vi får en retur kommer vi att återbetala din ursprungliga beställning.

Jag vill använda ångerrätten och vill ha pengarna tillbaka

Skicka ett mail till [email protected] med ditt ordernummer och ett meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Information om ångerrätten finns i våra försäljningsvillkor, avsnitt 7.

Vi svarar inom 1 vecka, och bifogar en retursedel så att du kan returnera din beställning.
Skriv ut retursedeln och leverera paketet i originalförpackningen på något av PostNords utlämningsställen.

När vi får en retur kommer vi att återbetala din ursprungliga beställning.

Fick du inget svar på det du undrade?

Om du har några andra frågor än de som besvaras ovan eller visas i instruktionsfilmerna nedan – eller av andra skäl behöver kontakt med vår kundtjänst kan du skicka ett mail till [email protected] eller ringa oss på +47 450 02 472. Vi kommer att svara på din förfrågan så snart som möjligt.

Instruktionsfilmer för Livall-hjälmar

Tillsammans med hjälmen fick du en användarmanual på flera språk, bland annat svenska. Där hittar du svar på de flesta frågor om användning av hjälm. Nedan kan du även se några enkla instruktionsfilmer om hur du använder hjälmens funktioner (förklaring på engelska).

Del 1: Introduktion

Del 2: Hur man använder fjärrkontrollen

Del 3: Hjälmarnas ljusfunktioner

Del 4: Walkie-talkie-funktionen

Del 5: Hur SOS-varningen fungerar